* * *
ვინ ბედნიერებას ირჩევს და ვინ-სიამოვნებას. პირველი მოიცავს მეორეს, სიამოვნება კი არ მოიცავს ბედნიერებას, რადგან ამ უკანასკნელის შემადგენელი ნაწილია ოდენ. ვაი მას, ვინც სიამოვნება ირჩია ცხოვრებაში: როდესაც გავლენ ახალგაზრდობის წლები, განქარდებიან მათთან დაკავშირებული ძალა და სილამაზე, ადამიანს სიცარიელე და დაცლილი სული შერჩება ხელთ, რამეთუ წარმავალი ამაოება არჩია წარუვალ მარადისობას.
* * *
ვაჟკაცობა სიყვარულში ჭკუიდან არგადაწევაცაა.
* * *
ვაჟკაცობა სიყვარულის დატევაცაა.
* * *
სიყვარულს ყოველივე წესრიგში მოჰყავს.
* * *
არსებობს მხოლოდ მშვენიერება. მისი მინავლება არარსებობის ზრდის ნიშანია ჩვენში.
* * *
სიტყვებიც ცოტაა ღმერთის სადიდებლად.
* * *
რწმენა ზეგონებრივი მდგომარეობაა, რაც იმასაც ნიშნავს, რომ ერთი არანაირად არ გამორიცხავს მეორეს.
* * *
განა მამის მკვლელობის სახე არაა უძღები შვილის მიერ მამისეული სახლის დატოვება? შედეგი-მამის ბრწყინვალებაში კვლავ აღდგომილი და ახალშობილი სახით დაბრუნებისათვის შინაგანი ზრდა და სულიერი ჭურჭლის გაღრმავება.
* * *
კენტი ფილოსოფიური მიდგომა არ ქმნის ცხოველმყოფელს ადამიანის არსებობას, თუკი ამას თან ხელოვნების შემოქმედებითობა და საქმიანი ცოდნა არ ავსებს.
* * *
მანახე შენი მარტოობა და გეტყვი, ვინ ხარ შენ.
* * *
ერთადერთი ძალა სიყვარულია და მით უფრო დიდია იგი, რაც უფრო მაღლაა მიმართული.
* * *
ახალგაზრდა მოხუცები და მოხუცი ახალგაზრდები...
* * *
კათარზისსა და წმინდანობას არც გარე ფაქტორების გამო აქვს ადგილი და არც სხვა ადამიანიებისათვის-იგი შინაგანი მოთხოვნილებაა უპირველესად. ამის შემდეგ იძენს იგი გარესამყაროსადმი სასარგებლო მნიშვნელობას.
* * *
ტარკოვსკი + დოჩანაშვილი = სხვისთვის რომ გახდე დღესასწაული, უნდა იცოდე, თუ როგორ ექცე საკუთარ თავს ზეიმად თვით მარტოობაშიც კი.
* * *
მუსიკა, როგორც ცეცხლის მატარებელი, მაგარი და ამავე დროს, ჰაეროვნად მეტყველი წყალი.
* * *
დასავლეთმა, თავისი კრიზისების წკვარამებში, ყველა მოიდგა სიცოცხლით მანოყიერებელი კავკასიური სინამდვილის გარდა. ეს ჩვენი ბრალიცაა და ჩვენი ისტორიული თავგადასავლის შედეგიც.
* * *
მოხუცები ბავშვებივით რომ ესაუბრებიან ცხოველებს, ისაა ლამაზი და საინტერესო.
* * *
ქართული პოეზიის მანტია თვითონ სამყაროა.
* * *
ცოდვის გზა მოკლეა.
* * *
შინაგანად ადამიანი ისეთი რთულია, შემოქმედებითად რომ მიუდგეს საკუთარ თავს, მოსაწყენი დრო აღარ დარჩებოდა.
* * *
ამაოებაში ჩაძირვა ღმერთს და ადამიანს ავიწყებს მაშინ, როცა არაფერია უფრო ძვირფასი და ტკბილი, ვიდრე ღვთისა და მოყვასის სიყვარული.
mercoledì 16 luglio 2008
mercoledì 9 luglio 2008
თიბათვე, 2008
* * *
მახვილივით მამაცურად და ბრძნულად მჭრელი სიყვარული არღვევს ბოროტს და ამარცხებს ბნელს.
* * *
ყველაფერი, აბსოლუტურად ყველაფერი იმდენად მშვენიერია, რომ ბოროტება არ არსებობს. არსებობს მხოლოდ და მხოლოდ მშვენიერება... უძირო შინაგანი სიღრმე და არანაკლებად ღრმა ხედვის ისარია საჭირო იმისათვის, რომ ეს კი არ განჭვრიტო ოდენ, წაიკითხო და წერო ამაზე, არამედ რაც კიდევ უფრო მთავარია-იცხოვრო.
* * *
სიყვარული ღუღუნებს, არ ყვირის.
* * *
ხორციელი ეროსი უცილოდ მოსაწყენი და საზღვრული გახდება, თუკი სულიერი უსაზღვროებით არ იქნება გაჯერებული. იგივე ეხება მატერიისა და კვდომის ვერდაძლევას.
* * *
ციური სილურჯე გამარჯვებული ღვინისფერი დიონისოს ფერია.
* * *
საქართველო ღმერთს მაყვარებს და ღმერთი-საქართველოს.
* * *
ეგოიზმმა საზღვრული სიხარული იცის, ალტრუიზმს კი ბედნიერებამდე მივყავართ.
* * *
სხვის და სამყაროს ყოფას როგორ აქცევ ბედნიერების დღესასწაულად, თუკი ჯერ საკუთარი თავი არ გაქვს ამზიანებული?
* * *
სიყვარული ბრმა კი არაა; უბრალოდ, თვალს ხუჭავს, როცა ეს საჭირო და მართებულია.
* * *
ბედნიერება სასულეში ამოსული გულია.
* * *
ყველანაირი ცოდნა ქალის შესახებ მისგან ერთი ნაბიჯით ჩამორჩენაა, თუკი გულით არ შეიგრძენი იგი.
მახვილივით მამაცურად და ბრძნულად მჭრელი სიყვარული არღვევს ბოროტს და ამარცხებს ბნელს.
* * *
ყველაფერი, აბსოლუტურად ყველაფერი იმდენად მშვენიერია, რომ ბოროტება არ არსებობს. არსებობს მხოლოდ და მხოლოდ მშვენიერება... უძირო შინაგანი სიღრმე და არანაკლებად ღრმა ხედვის ისარია საჭირო იმისათვის, რომ ეს კი არ განჭვრიტო ოდენ, წაიკითხო და წერო ამაზე, არამედ რაც კიდევ უფრო მთავარია-იცხოვრო.
* * *
სიყვარული ღუღუნებს, არ ყვირის.
* * *
ხორციელი ეროსი უცილოდ მოსაწყენი და საზღვრული გახდება, თუკი სულიერი უსაზღვროებით არ იქნება გაჯერებული. იგივე ეხება მატერიისა და კვდომის ვერდაძლევას.
* * *
ციური სილურჯე გამარჯვებული ღვინისფერი დიონისოს ფერია.
* * *
საქართველო ღმერთს მაყვარებს და ღმერთი-საქართველოს.
* * *
ეგოიზმმა საზღვრული სიხარული იცის, ალტრუიზმს კი ბედნიერებამდე მივყავართ.
* * *
სხვის და სამყაროს ყოფას როგორ აქცევ ბედნიერების დღესასწაულად, თუკი ჯერ საკუთარი თავი არ გაქვს ამზიანებული?
* * *
სიყვარული ბრმა კი არაა; უბრალოდ, თვალს ხუჭავს, როცა ეს საჭირო და მართებულია.
* * *
ბედნიერება სასულეში ამოსული გულია.
* * *
ყველანაირი ცოდნა ქალის შესახებ მისგან ერთი ნაბიჯით ჩამორჩენაა, თუკი გულით არ შეიგრძენი იგი.
Etichette:
2008,
ბედნიერება,
დიონისო,
ეროსი,
თიბათვე,
საქართველო,
სილურჯე,
სიყვარული
martedì 3 giugno 2008
ვარდობისთვე. 2008
* * *
ყველაზე დიდი ლექსი ადამიანების გულსა და გულზე დაწერილი ლექსია.
* * *
ადამიანი, რომელიც სიმართლისათვის ბრძოლაში იღუპება, მუდამ გამარჯვებული გამოდის. უსამართლობა მხოლოდ დროებით წარმატებას აღწევს.
* * *
მუსიკა ფერადიცაა.
* * *
ხელოვნებამ გააკეთილშობილა კაცობრიობა.
* * *
უღირსება ღირსებისაგან დასავიწყებლადაა განწირული.
* * *
ფილოსოფია არცოდნის შემეცნებიდან იწყება.
* * *
ვერგადალახული ეჭვი სკეფსისია, რომელიც სნეულებად იქცევა. გადალახული ეჭვი კი-სიმართლის ზეიმი.
* * *
მეფური ბუნების ადამიანები თავიანთი მდუმარებითაც ძალუმობენ.
* * *
მეფენი მეფურად სთხოვენ ხელს თავიანთი გულის დედოფლებს.
* * *
უნაპირო ოკეანეს უძირო უფსკრული თუ დაიტევს.
* * *
ღირსეულს ღირსებაზე სასაუბრო დრო არ აქვს. იგი თავისი ცხოვრებით საუბრობს უფრო.
* * *
ვაჟკაცის ვაჟკაცისადმი თქმული მომენატრე განსხვავდება უბრალო “მომენატრე”-საგან.
გარყვნილი გარყვნილებას იფიქრებს, ვაჟკაცი-ვაჟკაცურს.
* * *
ფილოსოფია ჩვენ გვცვლის, ხელოვნებით ჩვენ ვცვლით სამყაროს, მეცნიერება კი ხიდია ფილოსოფიასა და ხელოვნებას შორის.
ყველაზე დიდი ლექსი ადამიანების გულსა და გულზე დაწერილი ლექსია.
* * *
ადამიანი, რომელიც სიმართლისათვის ბრძოლაში იღუპება, მუდამ გამარჯვებული გამოდის. უსამართლობა მხოლოდ დროებით წარმატებას აღწევს.
* * *
მუსიკა ფერადიცაა.
* * *
ხელოვნებამ გააკეთილშობილა კაცობრიობა.
* * *
უღირსება ღირსებისაგან დასავიწყებლადაა განწირული.
* * *
ფილოსოფია არცოდნის შემეცნებიდან იწყება.
* * *
ვერგადალახული ეჭვი სკეფსისია, რომელიც სნეულებად იქცევა. გადალახული ეჭვი კი-სიმართლის ზეიმი.
* * *
მეფური ბუნების ადამიანები თავიანთი მდუმარებითაც ძალუმობენ.
* * *
მეფენი მეფურად სთხოვენ ხელს თავიანთი გულის დედოფლებს.
* * *
უნაპირო ოკეანეს უძირო უფსკრული თუ დაიტევს.
* * *
ღირსეულს ღირსებაზე სასაუბრო დრო არ აქვს. იგი თავისი ცხოვრებით საუბრობს უფრო.
* * *
ვაჟკაცის ვაჟკაცისადმი თქმული მომენატრე განსხვავდება უბრალო “მომენატრე”-საგან.
გარყვნილი გარყვნილებას იფიქრებს, ვაჟკაცი-ვაჟკაცურს.
* * *
ფილოსოფია ჩვენ გვცვლის, ხელოვნებით ჩვენ ვცვლით სამყაროს, მეცნიერება კი ხიდია ფილოსოფიასა და ხელოვნებას შორის.
lunedì 14 aprile 2008
აპნისი. 2008
* * *
ირაციონალურობა კი არა, მეტარაციონალურობა, ზერაციონალურობა.
* * *
რაც უფრო ვუღრმავდები ჯოჯოხეთის სიღრმეებს, მით უფრო ვხედავ დემონების უსუსურობას თავისუფალი ადამიანის წინაშე.
* * *
ამსოფლიური ცხოვრება უფრო რაციონალურია
* * *
ცოდვა არა ოდენ სულიერ თვალს ახშობს, გონებრივ მხედველობასაც აქვეითებს.
* * *
ვინ სხეულითაა ხეიბარი და ვინ-სულით.
* * *
ქალაქი, როგორც ადამიანის, ხელოვანის, პოეტის მიერ შექმნილი ბუნებრივი, სამყაროული წესრიგის ხატი.
* * *
ფილოსოფიაც, მეცნიერებაც და ხელოვნებაც სიყვარულის განხორციელების საშუალებებია. უამისოდ ისინი სიკვდილს, ქაოსს, აბსურდს ავრცელებენ.
* * *
ადრე, თუ გვიან ჩვენ, ყველანი მთვარეს ვუბრუნდებით. მთვარიდან მზემდე კი ერთი ნაბიჯია.
* * *
ქალისადმი უპატივისცემულობა სამყაროს საკრალური წესრიგის შელახვაა.
* * *
არ ვეძებ ბედნიერებას ჩემს გარეთ. იგი ჩემშია.
* * *
გინდა იყო ბედნიერი?-იყავი.
* * *
ქაოსი და სკეფსისი, მათი დაძლევის შემდეგ, ჰარმონიის კიდევ უფრო განმამტკიცებელ ბრწყინვალე გაკვეთილად იქცევიან.
* * *
ნებამზიანობა მეხსიერებას კვდომის ჟანგისაგან ათავისუფლებს.
* * *
ხელოვნებაა ყოველივე ის, რაც ღირსებას მატებს ადამიანს.
ირაციონალურობა კი არა, მეტარაციონალურობა, ზერაციონალურობა.
* * *
რაც უფრო ვუღრმავდები ჯოჯოხეთის სიღრმეებს, მით უფრო ვხედავ დემონების უსუსურობას თავისუფალი ადამიანის წინაშე.
* * *
ამსოფლიური ცხოვრება უფრო რაციონალურია
* * *
ცოდვა არა ოდენ სულიერ თვალს ახშობს, გონებრივ მხედველობასაც აქვეითებს.
* * *
ვინ სხეულითაა ხეიბარი და ვინ-სულით.
* * *
ქალაქი, როგორც ადამიანის, ხელოვანის, პოეტის მიერ შექმნილი ბუნებრივი, სამყაროული წესრიგის ხატი.
* * *
ფილოსოფიაც, მეცნიერებაც და ხელოვნებაც სიყვარულის განხორციელების საშუალებებია. უამისოდ ისინი სიკვდილს, ქაოსს, აბსურდს ავრცელებენ.
* * *
ადრე, თუ გვიან ჩვენ, ყველანი მთვარეს ვუბრუნდებით. მთვარიდან მზემდე კი ერთი ნაბიჯია.
* * *
ქალისადმი უპატივისცემულობა სამყაროს საკრალური წესრიგის შელახვაა.
* * *
არ ვეძებ ბედნიერებას ჩემს გარეთ. იგი ჩემშია.
* * *
გინდა იყო ბედნიერი?-იყავი.
* * *
ქაოსი და სკეფსისი, მათი დაძლევის შემდეგ, ჰარმონიის კიდევ უფრო განმამტკიცებელ ბრწყინვალე გაკვეთილად იქცევიან.
* * *
ნებამზიანობა მეხსიერებას კვდომის ჟანგისაგან ათავისუფლებს.
* * *
ხელოვნებაა ყოველივე ის, რაც ღირსებას მატებს ადამიანს.
Etichette:
ადამიანი,
აპნისი,
ზერაციონალურობა,
თავისუფალი
მირკანი. 2008
* * *
როცა კაცობრიობა მიხვდება, რომ უფსკრულისაკენ მიემართება, შეიცვლის მენტალიტეტს. როდესაც ეს მოხდება, მისი განვითარების გზა იცვლის გეზს, რაც ფაქტიური, ფიზიკური რეალობის დაძლევას გამოიწვევს. მაშინ ეს უკანასკნელი გაქრობას დაიწყებს, ამოიწურება, რადგან უფრო მაღალ ყოფიერებაში გადავა.
* * *
სიყვარული უზენაესი კეთილგონიერებაა.
* * *
სქესობრივი ურთიერთობა სიყვარულისა და მეგობრობის ჩუქურთმაა და არა მათი თავი და თავი.
* * *
წუწკი და ფულის მფლანგველი ერთმნანეთს გვანან: არცერთის საკმარისი ფული არ არსებობს.
* * *
მართებულად გაგებული და აღქმული ფილოსოფია ნიშნავს ამაოებისა და უმეცრების ქარიშხალთან უტეხ სიმტკიცეს.
* * *
უბრალოება ტკბილია.
* * *
მსუყეა იმათი ბედნიერება, ვისაც არ უცხოვრია.
* * *
ძალადობა-შინაგანი სისუსტე და სიცარიელე
როცა კაცობრიობა მიხვდება, რომ უფსკრულისაკენ მიემართება, შეიცვლის მენტალიტეტს. როდესაც ეს მოხდება, მისი განვითარების გზა იცვლის გეზს, რაც ფაქტიური, ფიზიკური რეალობის დაძლევას გამოიწვევს. მაშინ ეს უკანასკნელი გაქრობას დაიწყებს, ამოიწურება, რადგან უფრო მაღალ ყოფიერებაში გადავა.
* * *
სიყვარული უზენაესი კეთილგონიერებაა.
* * *
სქესობრივი ურთიერთობა სიყვარულისა და მეგობრობის ჩუქურთმაა და არა მათი თავი და თავი.
* * *
წუწკი და ფულის მფლანგველი ერთმნანეთს გვანან: არცერთის საკმარისი ფული არ არსებობს.
* * *
მართებულად გაგებული და აღქმული ფილოსოფია ნიშნავს ამაოებისა და უმეცრების ქარიშხალთან უტეხ სიმტკიცეს.
* * *
უბრალოება ტკბილია.
* * *
მსუყეა იმათი ბედნიერება, ვისაც არ უცხოვრია.
* * *
ძალადობა-შინაგანი სისუსტე და სიცარიელე
Etichette:
ბედნიერება,
კაცობრიობა,
მირკანი,
სიყვარული
სარწყუნისი. 2008
* * *
ბედნიერება გულისადმი მიყოლაა.
* * *
ნებას გონება აფოლადებს.
* * *
ამაოება აცარიელებს.
* * *
ხელოვნების არსი კვდომასთან და არარაობასთან ჭიდილია და მათი ძლევა.
* * *
დაკვირვებული თვალი სიწმინდის ხელყოფის შემთხვევაშიც ამჩნევს, თუ რამდენად უსახური და გულისამრევია ამაოება.
* * *
სულიერი არისტოკრატიზმი წელში გმართავს.
* * *
ადამიანი მით უფრო საინტერესოა, რაც უფრო ჰგავს საკუთარ თავს. ეს მას უფრორე ხდის განუმეორებელს.
* * *
სნეულ “მე”-ს “შენ” კურნავს-დიალოგი ჰარმონიაა, სულიერი ჯანმრთელობა და სიცოცხლე.
* * *
ყველაზე დიდი მუსიკა გულის მუსიკაა. თავისუფლება სხვა არაფერია, თუ არ ამ ორკესტრის ახმოვანება.
* * *
მზე-ნათლის მუსიკა.
* * *
დაკვირვება-ვიზუალური სმენა.
* * *
ადამიანი საკუთარ თავში იხარშება.
* * *
რა არის ადამიანი, ან რას წარმოადგენენ ტრადიციები, თუკი ერთმანეთს არ არიან შერწყმულნი? ადამიანი აცოცხლებს ტრადიციებს, სულს შთაბერავს მათ. გააზრებულად მიღებული ტრადიციები კი ამწიფებენ, აღრმავებენ და ამტკიცებენ ადამიანის შინაგან სამყაროს.
* * *
ხელოვნების ენა საუკეთესო მეგზურია შემეცნებისათვის.
* * *
ხელოვნება ზღვარდაუდებელი შემეცნებაა.
* * *
წმინდა სამების ანდროგინული ღვთისმეტყველება მიუთითებს ქალსა და მამაკაცს ერთმანეთისადმი მართებულ დამოკიდებულებას.
* * *
რამდენჯერაც ადამიანის ბუნებრიობას არაბუნებრიობა შეეხება, იმდენად აკლდება თავისი წილი მშვენიერება.
* * *
სხვა და სხვა კუთხიდან შენახედი ჭეშმარიტებაა სრული.
* * *
ინტუიცია-სულის გასაღები.
* * *
შესაქმე ვერ იქნება არტისტული მრავალფეროვნებით მდიდარი, თუკი ფილოსოფიური სიღრმით და მეცნიერული სიმტკიცითაც არაა გაჯერებული.
* * *
დიდი ტკივილის გადატანას და დაძლევას დიდი ვაჟკაცობა სჭირდება, ბედნიერების დატევას კი-კიდევ უფრო დიდი ვაჟკაცობა.
* * *
ვინც ცხოვრობს, სიცარიელეშიც კი ნაყოფიერია
* * *
მინოსის ლაბირინთი დანტეს “ღვთაებრივი კომედიის” მთელ ჯოჯოხეთს იტევს
* * *
გინდა ცათა ზიარქმნა? - დატერფე ჯოჯოხეთი.
* * *
როგორ შეუძლია ადამიანს ბუნებასთან, სამყაროსთან ჰარმონიული ურთიერთობის დამყარება, თუკი თანამედროვეობის ცხოვრების ხასიათი მას უფრო და უფრო ჯაჭვავს შენობის შიგნით. იგივე ეხება ადამიანებს შორის დამოკიდებულებასაც.
* * *
გსურს ღრმა ხელოვნება? ნუ მოგაკლდება ფილოსოფიური ხედვა. გსურს მტკიცე ხელოვნება? იყავი მეცნიერი, რამეთუ ხელოვანი ვერ ეზიარება ზეციურ სიმაღლეებს, თუკი მისი შემოქმედების ფესვები არაა ფილოსოფიური, ხოლო ტანი-ცოდნით გამაგრებული.
* * *
მაშინ, როდესაც მეტყველი დუმილი ყველაზე სრული ენაა, ოდენ ცოტა რამაა, რისთვისაც ღირს კალამის ხელში აღება.
* * *
ფილოსოფია და მეცნიერება, რომელიც არ სუნთქავს პოეზიით, მკვდარია.
* * *
ფილოსოფია ხელოვნების, პოიეზისის გარეშე ვერ იქნება შემოქმედებითი, ხოლო ეს უკანასკნელი სიბრძნის სიყვარულის გარეშე (რომელიც არაა მხოლოდ აზროვნებითი სისტემები, არამედ რაც უმთავრესი და თაურია, ცხოვრების წესს წარმოადგენს) - ღრმა.
* * *
როდესაც პოეზია და ფილოსოფია ერთმანეთს დაშორდა, ფილოსოფიამ კვდომა იწყო, პოეზია კი გაღარიბდა.
* * *
დიალოგი-ადამიანთაშორის ურთიერთობათა სიტყვიერი ალქიმია.
* * *
ფიქრი-ხედვა
* * *
თემიდან მოკვეთა-ლუციფერის ზეციდან განდევნის წინასახე.
ბედნიერება გულისადმი მიყოლაა.
* * *
ნებას გონება აფოლადებს.
* * *
ამაოება აცარიელებს.
* * *
ხელოვნების არსი კვდომასთან და არარაობასთან ჭიდილია და მათი ძლევა.
* * *
დაკვირვებული თვალი სიწმინდის ხელყოფის შემთხვევაშიც ამჩნევს, თუ რამდენად უსახური და გულისამრევია ამაოება.
* * *
სულიერი არისტოკრატიზმი წელში გმართავს.
* * *
ადამიანი მით უფრო საინტერესოა, რაც უფრო ჰგავს საკუთარ თავს. ეს მას უფრორე ხდის განუმეორებელს.
* * *
სნეულ “მე”-ს “შენ” კურნავს-დიალოგი ჰარმონიაა, სულიერი ჯანმრთელობა და სიცოცხლე.
* * *
ყველაზე დიდი მუსიკა გულის მუსიკაა. თავისუფლება სხვა არაფერია, თუ არ ამ ორკესტრის ახმოვანება.
* * *
მზე-ნათლის მუსიკა.
* * *
დაკვირვება-ვიზუალური სმენა.
* * *
ადამიანი საკუთარ თავში იხარშება.
* * *
რა არის ადამიანი, ან რას წარმოადგენენ ტრადიციები, თუკი ერთმანეთს არ არიან შერწყმულნი? ადამიანი აცოცხლებს ტრადიციებს, სულს შთაბერავს მათ. გააზრებულად მიღებული ტრადიციები კი ამწიფებენ, აღრმავებენ და ამტკიცებენ ადამიანის შინაგან სამყაროს.
* * *
ხელოვნების ენა საუკეთესო მეგზურია შემეცნებისათვის.
* * *
ხელოვნება ზღვარდაუდებელი შემეცნებაა.
* * *
წმინდა სამების ანდროგინული ღვთისმეტყველება მიუთითებს ქალსა და მამაკაცს ერთმანეთისადმი მართებულ დამოკიდებულებას.
* * *
რამდენჯერაც ადამიანის ბუნებრიობას არაბუნებრიობა შეეხება, იმდენად აკლდება თავისი წილი მშვენიერება.
* * *
სხვა და სხვა კუთხიდან შენახედი ჭეშმარიტებაა სრული.
* * *
ინტუიცია-სულის გასაღები.
* * *
შესაქმე ვერ იქნება არტისტული მრავალფეროვნებით მდიდარი, თუკი ფილოსოფიური სიღრმით და მეცნიერული სიმტკიცითაც არაა გაჯერებული.
* * *
დიდი ტკივილის გადატანას და დაძლევას დიდი ვაჟკაცობა სჭირდება, ბედნიერების დატევას კი-კიდევ უფრო დიდი ვაჟკაცობა.
* * *
ვინც ცხოვრობს, სიცარიელეშიც კი ნაყოფიერია
* * *
მინოსის ლაბირინთი დანტეს “ღვთაებრივი კომედიის” მთელ ჯოჯოხეთს იტევს
* * *
გინდა ცათა ზიარქმნა? - დატერფე ჯოჯოხეთი.
* * *
როგორ შეუძლია ადამიანს ბუნებასთან, სამყაროსთან ჰარმონიული ურთიერთობის დამყარება, თუკი თანამედროვეობის ცხოვრების ხასიათი მას უფრო და უფრო ჯაჭვავს შენობის შიგნით. იგივე ეხება ადამიანებს შორის დამოკიდებულებასაც.
* * *
გსურს ღრმა ხელოვნება? ნუ მოგაკლდება ფილოსოფიური ხედვა. გსურს მტკიცე ხელოვნება? იყავი მეცნიერი, რამეთუ ხელოვანი ვერ ეზიარება ზეციურ სიმაღლეებს, თუკი მისი შემოქმედების ფესვები არაა ფილოსოფიური, ხოლო ტანი-ცოდნით გამაგრებული.
* * *
მაშინ, როდესაც მეტყველი დუმილი ყველაზე სრული ენაა, ოდენ ცოტა რამაა, რისთვისაც ღირს კალამის ხელში აღება.
* * *
ფილოსოფია და მეცნიერება, რომელიც არ სუნთქავს პოეზიით, მკვდარია.
* * *
ფილოსოფია ხელოვნების, პოიეზისის გარეშე ვერ იქნება შემოქმედებითი, ხოლო ეს უკანასკნელი სიბრძნის სიყვარულის გარეშე (რომელიც არაა მხოლოდ აზროვნებითი სისტემები, არამედ რაც უმთავრესი და თაურია, ცხოვრების წესს წარმოადგენს) - ღრმა.
* * *
როდესაც პოეზია და ფილოსოფია ერთმანეთს დაშორდა, ფილოსოფიამ კვდომა იწყო, პოეზია კი გაღარიბდა.
* * *
დიალოგი-ადამიანთაშორის ურთიერთობათა სიტყვიერი ალქიმია.
* * *
ფიქრი-ხედვა
* * *
თემიდან მოკვეთა-ლუციფერის ზეციდან განდევნის წინასახე.
Etichette:
არისტოკრატიზმი,
ბედნიერება,
ინტუიცია,
მზე,
მუსიკა,
პოეზია,
სარწყუნისი
აპანი. 2008
* * *
ლოცვამ გველი მეზირ ქანდაკად აქცია, ხოლო მთვარე მზეს შეჰყარა.
* * *
დიდი და გულიანი საუბარი ისაა, რომელიც სიტყვასიტყვით კი არ გამახსოვრდება უფრო, არამედ გულსა და სულში წარუშლელად გრჩება, თვალებში გებეჭდება.
* * *
ბნელეთის ხანა მაშინ დაიწყო, როცა შუა საუკუნეებს “ბნელი საუკუნეები” დაერქვა.
* * *
შინაარსით ლაზარეს სახარებისეული ფაბულა ვეფხისტყაოსნური განზომილებისაა.
* * *
ცოდვა სიგიჟეა და სნეულება.
* * *
ცოდვა არარაობას შობს.
* * *
ტარიელური შემართება ქაჯეთის ციხის ასაღებად პირდაპირკავშირშია სასუფევლის იძულებით აღების ქრისტიანულ ხედვასთან.
* * *
სიცარიელე ხმაურიანია და სუსტი, სისავსე კი-მშვიდი და ძლიერი.
* * *
არ ვარ ანარქიისა და ქაოსის მომხრე, მაგრამ არც მშრალი და მარტივი წესრიგი მომწონს. ჰარმონია მზიურად ძალუმი სისავსეა.
ლოცვამ გველი მეზირ ქანდაკად აქცია, ხოლო მთვარე მზეს შეჰყარა.
* * *
დიდი და გულიანი საუბარი ისაა, რომელიც სიტყვასიტყვით კი არ გამახსოვრდება უფრო, არამედ გულსა და სულში წარუშლელად გრჩება, თვალებში გებეჭდება.
* * *
ბნელეთის ხანა მაშინ დაიწყო, როცა შუა საუკუნეებს “ბნელი საუკუნეები” დაერქვა.
* * *
შინაარსით ლაზარეს სახარებისეული ფაბულა ვეფხისტყაოსნური განზომილებისაა.
* * *
ცოდვა სიგიჟეა და სნეულება.
* * *
ცოდვა არარაობას შობს.
* * *
ტარიელური შემართება ქაჯეთის ციხის ასაღებად პირდაპირკავშირშია სასუფევლის იძულებით აღების ქრისტიანულ ხედვასთან.
* * *
სიცარიელე ხმაურიანია და სუსტი, სისავსე კი-მშვიდი და ძლიერი.
* * *
არ ვარ ანარქიისა და ქაოსის მომხრე, მაგრამ არც მშრალი და მარტივი წესრიგი მომწონს. ჰარმონია მზიურად ძალუმი სისავსეა.
Iscriviti a:
Post (Atom)